بهترین رژیم غذایی

 با سلام و هزاران آرزوی خوب برای همه ی شما خوبان!

یک صبح دیگر و یک آغازی دیگر برای یک زندگی بهتر همراه با غذاهای سالم تر

باز هم مثل هر روز خانم های خانه دار از خواب بیدار شده و به فکر تهیه ی غدایی با عنوان نهار هستند اما مشکل اکثر آنها این است :

امروز چی درست کنم ؟!

بهترین جواب در این مواقع این است که اول از همه یک رژیم غذایی برای خانواده تعریف نموده و بعد با ایجاد تنوع فراوان و نوشتن برنامه ی  غذایی ماهانه به تهیه ی غذا بپردازید

اگر می گویید چشم بسته غیب گفتی و این رو خودمون هم می دونیم ! حق با شماست!

در این بین بهترین و سالم ترین رژیم غذایی در کل دنیا رژیم مدیترانه ای شناخته شده است که سرشار از غذاهای دریایی و روغن زیتون و کلیه ی سبزیجات است و روش پخت هم اغلب به صورت آب پز یا بخار پز و یا کبابی است

البته در بعضی از دستورهای پخت تفت دادن هم هست اما نه به شدت سرخ کردنی که ما بلدیم!

 بخش دیگر از این رژیم غذایی استفاده از مواد لبنی به مانند شیر، پنیر و ماست است.

 فواید تغذیه ای این رژیم :


ماهی حاوی منابع غنی پروتئین، فسفر و همچنین چربی مفید امگا 3 است که از مراحل کودکی برای رشد اندام های داخلی، کره چشم، سلولهای مغزی و تقویت حافظه و همچنین پیشگیری از بیماری های قلبی موثر است.

زیتون به صورت خام و یا روغن آن به عنوان یک منبع بسیار مفید از امگا 3 برای جلوگیری از بیماری های قلبی، نقرس، رماتیسم بوده و به بهتر کار کردن سیستم گردش خون و کبد نیز کمک می کند.


بخش دیگری از رژیم غذایی مدیترانه ای بر اساس جایگزین کردن نمک در غذا با ادویه های طبیعی است،همان نمک که عامل اصلی فشار خون است.

پس اگر هنوز نام غذای امروز را پیدا نکرده اید سری به یخچال و فریزر خانه تان زده و یک غذای مدیترانه ای درست کنید...

                                   نوش جان!

/ 0 نظر / 39 بازدید