برای آنهایی که دیابت دارند

11-      غذا را به صورت کم نمک مصرف کنید.

12-       ترجیحاً از روغن مایع( به خصوص کلزا) استفاده کنید.

13-      برای سرخ کردن مواد غذایی، از روغن های مخصوص سرخ کردن استفاده کنید.

14-       به یاد داشته باشید که مصرف غذاهای سرخ کردنی را  باید محدود کنید .

15-       کشیدن سیگار خودداری نمایید یا دست کم مصرف آنها را محدود کنید.

16-      مصرف برخی از انواع میوه ها مانند موز، انگور، کشمش، انجیر، هندوانه، خربزه و طالبی باید به یک تا دو بار در هفته محدود شود.

17-      بهترین ورزش برای مبتلایان به دیابت پیاده روی است.

18-        روزانه دو نوبت و هر دفعه 20دقیقه پیاده روی انجام دهید

19-       وقتی قند خون از 250 میلی گرم در دسی لیتر بالاتر است ورزش نکنید.

20-  سعی کنید نان های حاوی غلات کامل (نان سنگک، نان جو و...) تهیه کنید.

21-  سعی کنید مواد نشاسته ای پرچربی و سرخ شده مانند چیپس ذرت، چیپس سیب زمینی، شیرینی، بیسکویت و... کمتر مصرف کنید.

22-  ماست و شیر کم چربی یا بدون چربی تهیه نمایید.

23-  به جای سس مایونز از خردل یا آب لیمو استفاده کنید.

24-  سعی کنید در انتخاب مواد غذایی، انواع بدون چربی یا کم چربی آن را مصرف کنید.

25-  به جای کره، روغن های حیوانی یا مارگارین از روغن مایع (ذرت، آفتاب گردان و...) استفاده کنید.

26-  سعی کنید تا حد امکان شیرینی، شکلات، ژله، آب نبات و کلیه مواد غذایی که از قندهای ساده تشکیل شده اند مصرف ننمایید.

27-  سعی کنید هر روز سبزیهای خام و پخته استفاده نمایید.

28-  سعی کنید از سس سالاد بدون چربی یا کم چربی برای روی سالاد یا سبزی ها استفاده نمایید.

29-   به جای سس از آبغوره یا آب لیمو در سالاد استفاده کنید.

30-      در حین پخت به سبزی ها یک قطعه گوشت قرمز یا مرغ اضافه کنید.

31-       بهتر است سبزی ها را سریعاٌ بپزید و سعی کنید آنها را در کمی آب جوش بجوشانید.

32-       اگر سبزی را بصورت سرخ کرده مصرف می کنید باید از روغن های مایع نظیر روغن زیتون، ذرت و یا آفتابگردان به مقدار بسیار کم استفاده نمایید.

33-      سعی کنید به سبزی های پخته شده کره یا مارگارین اضافه نکنید.

34-   مصرف چربیها نباید بیشتر از 30 درصد کالری روزانه شما باشد. در این میان مصرف چربیهای حیوانی باید کمتر از 10 درصد کالری روزانه را فراهم کند.

35-       اگر نیاز به مصرف سس برای سالاد دارید از ماست کم چربی و یا آب لیمو نیز می توانید جهت تهیه سس استفاده کنید.

36-      سعی کنید میوه ها را بصورت خام مصرف کنید.

37-       میوه های خشک شده در واقع شکل تغلیظ شده هستند که مقادیر زیادی قند دارند، بنابراین باید به میزان اندکی مصرف شوند.

38-       انگور دارای قند زیادی است که اگر آنرا به مقدار زیاد مصرف کنید برکنترل قند خون شما اثر می گذارد.

39-       در هنگام خرید سعی کنید میوه های کوچک تر انتخاب کنید.

40-   خوردن میوه ها بصورت کامل بهتر از مصرف آب میوه ها است.

41-   سعی کنید در صورت مصرف آب میوه، از آب میوه صددرصد طبیعی و بدون شکر اضافه شده استفاده کنید.

42-  از دسرهای آماده که چربی و قند بالایی دارند استفاده نکنید.

43-   اگر علاقه زیاد به مصرف آب میوه دارید آنرا با افزودن آب رقیق نمایید و یا آب را به میوه له شده اضافه کنید و به خاطر داشته باشید که نباید به آن شکر اضافه نمایید.

44-   هر روز شیر بدون چربی یا کم چربی بنوشید و ماست کم چربی یا بدون چربی مصرف کنید.

45-  هر روز مقدار کمی از این مواد را در برنامه روزانه بگنجانید.

46-   پوست مرغ دارای چربی زیاد است؛ قبل از پخت پوست آن را کامل جدا کنید.

47-   سعی کنید که گوشت را بدون افزودن چربی طبخ کنید.

48-   به جای سرخ کردن تخم مرغ، آن را با پوست آب پز کنید.

49-   برای طعم بخشیدن بیشتر به این مواد از آبغوره، آب لیمو، سس گوجه فرنگی و.. استفاده کنید.

50-   فرآورده های گوشتی نظیر سوسیس، کالباس و همبرگر دارای چربی زیادی هستند، بنابراین مصرف آنها را به حداقل برسانید.

51-   سعی کنید ماهی بیشتر مصرف کنید و به جای سرخ کردن ماهی، آن را بصورت آب پز، بخار پز و یا کبابی مصرف نمایید.

52-  نوشابه، شربت، مربا، شکر و عسل، آب نبات، شکلات به مقدار بسیار کم مصرف نمایید (تا حدامکان مصرف نکنید).

53-  سعی کنید غذاهای متنوع مصرف کنید تا مواد معدنی و ویتامین ها به مقدار کافی به بدنتان برسد.

54-   به اندازه کافی مواد نشاسته ای، سبزی ها و ماست و شیر مصرف کنید.

55-   روزانه از مواد پروتئینی نیز استفاده نمایید.

56-   مواد غذایی که روزانه مصرف می کنید به 3 وعده اصلی و 3 میان وعده تقسیم نمایید.

57-  غذا خوردن منظم در تنظیم میزان قند خون اثر زیادی دارد به خصوص اگر قرص یا انسولین مصرف می کنید.

58-  گنجاندن سبزی ها و میوه ها به مقدار کافی در غذای روزانه را فراموش نکنید.

59-  به هنگام طبخ غذا از نمک کمتری استفاده کنید و سعی نمایید که پس از پخت، نمک به غذا اضافه نکنید.

60-  از گیاهان معطر و ادویه های فاقد نمک برای طعم دادن به غذا استفاده کنید.

61-  از غذاهای کنسرو شده که در طی فرآیندهای صنایع غذایی نمک به آنها افزوده می شود کمتر استفاده کنید.

62-  به هنگام مصرف روغن، هیچ گاه روغن را در ظرف سرازیر نکنید.

63-   روزانه 6-8 لیوان مایعات بدون شیرینی بخورید.

منبع سایت دکتر ابوالفضل بمانی

/ 2 نظر / 12 بازدید
ایمان آرزه

سلام و درود ... وب خوب و جذابی دارین که نشون میده واسش زحمت کشیدین ... خیلی خوشحال می شم که به وب بنده هم سری بزنید و در رابطه با مطالبم نظر بدین ... سپاس ...

آموزش رايگان برنامه نويسي

سلام دوست گلم من نمیخوام مثل بقیه تبلیغ کنم ولی اگر دنبال آموزش،برنامه نویسی و نرم افزار های مختلف هستی من می تونم سایت سورس باران رو بهت معرفی کنم چون انواع آموزش های مختلف فارسی بصورت کتاب و همچنین تصویری وجود داره که از این آموزش ها می تونم آموزش فتوشاپ،برنامه نویسی و حتی ساختن قالب نام برد. و بخش های مختلفی که شامل سورس های برنامه نویسی، دانلود نرم افزارهای مهم و کاربردی و کمیاب نام برد با سورس باران برنامه نویسی را معنایی دوباره بخشیم. یا علی