شهربانو
بانوی شهر زیبا و پر رمز و راز طبیعت و سلامتی...
قالب وبلاگ
نويسندگان

1-      روزانه 6 وعده غذا بخورید.

2-      سعی کنید غذاهای اصلی و میان وعده ها را در ساعات معینی مصرف کنید.

3-      میان وعده شب بهتر است از یک ماده پروتئینی مانند پنیر یا شیر که همراه با نان تهیه شود، باشد

4-      همراه هر وعده غذایی، از سبزیجات استفاده کنید.

5-       نان سنگگ و یا بربری ازنان لواش و ساندویچی بهتر است.

6-        مصرف غذاهای چرب مثل کباب کوبیده، سوسیس، کالباس و غذاهای سرخ شده را محدود کنید.

7-       لبنیات کم چربی مصرف کنید.

8-       از حبوبات و پروتئین سویا، در برنامه غذایی خود  بیشتر استفاده کنید.

9-       در هفته بیش از 2 عدد زرده تخم مرغ مصرف نکنید .

10-   در طول روز حداقل 8 لیوان آب بنوشید.

 


11-      غذا را به صورت کم نمک مصرف کنید.

12-       ترجیحاً از روغن مایع( به خصوص کلزا) استفاده کنید.

13-      برای سرخ کردن مواد غذایی، از روغن های مخصوص سرخ کردن استفاده کنید.

14-       به یاد داشته باشید که مصرف غذاهای سرخ کردنی را  باید محدود کنید .

15-       کشیدن سیگار خودداری نمایید یا دست کم مصرف آنها را محدود کنید.

16-      مصرف برخی از انواع میوه ها مانند موز، انگور، کشمش، انجیر، هندوانه، خربزه و طالبی باید به یک تا دو بار در هفته محدود شود.

17-      بهترین ورزش برای مبتلایان به دیابت پیاده روی است.

18-        روزانه دو نوبت و هر دفعه 20دقیقه پیاده روی انجام دهید

19-       وقتی قند خون از 250 میلی گرم در دسی لیتر بالاتر است ورزش نکنید.

20-  سعی کنید نان های حاوی غلات کامل (نان سنگک، نان جو و...) تهیه کنید.

21-  سعی کنید مواد نشاسته ای پرچربی و سرخ شده مانند چیپس ذرت، چیپس سیب زمینی، شیرینی، بیسکویت و... کمتر مصرف کنید.

22-  ماست و شیر کم چربی یا بدون چربی تهیه نمایید.

23-  به جای سس مایونز از خردل یا آب لیمو استفاده کنید.

24-  سعی کنید در انتخاب مواد غذایی، انواع بدون چربی یا کم چربی آن را مصرف کنید.

25-  به جای کره، روغن های حیوانی یا مارگارین از روغن مایع (ذرت، آفتاب گردان و...) استفاده کنید.

26-  سعی کنید تا حد امکان شیرینی، شکلات، ژله، آب نبات و کلیه مواد غذایی که از قندهای ساده تشکیل شده اند مصرف ننمایید.

27-  سعی کنید هر روز سبزیهای خام و پخته استفاده نمایید.

28-  سعی کنید از سس سالاد بدون چربی یا کم چربی برای روی سالاد یا سبزی ها استفاده نمایید.

29-   به جای سس از آبغوره یا آب لیمو در سالاد استفاده کنید.

30-      در حین پخت به سبزی ها یک قطعه گوشت قرمز یا مرغ اضافه کنید.

31-       بهتر است سبزی ها را سریعاٌ بپزید و سعی کنید آنها را در کمی آب جوش بجوشانید.

32-       اگر سبزی را بصورت سرخ کرده مصرف می کنید باید از روغن های مایع نظیر روغن زیتون، ذرت و یا آفتابگردان به مقدار بسیار کم استفاده نمایید.

33-      سعی کنید به سبزی های پخته شده کره یا مارگارین اضافه نکنید.

34-   مصرف چربیها نباید بیشتر از 30 درصد کالری روزانه شما باشد. در این میان مصرف چربیهای حیوانی باید کمتر از 10 درصد کالری روزانه را فراهم کند.

35-       اگر نیاز به مصرف سس برای سالاد دارید از ماست کم چربی و یا آب لیمو نیز می توانید جهت تهیه سس استفاده کنید.

36-      سعی کنید میوه ها را بصورت خام مصرف کنید.

37-       میوه های خشک شده در واقع شکل تغلیظ شده هستند که مقادیر زیادی قند دارند، بنابراین باید به میزان اندکی مصرف شوند.

38-       انگور دارای قند زیادی است که اگر آنرا به مقدار زیاد مصرف کنید برکنترل قند خون شما اثر می گذارد.

39-       در هنگام خرید سعی کنید میوه های کوچک تر انتخاب کنید.

40-   خوردن میوه ها بصورت کامل بهتر از مصرف آب میوه ها است.

41-   سعی کنید در صورت مصرف آب میوه، از آب میوه صددرصد طبیعی و بدون شکر اضافه شده استفاده کنید.

42-  از دسرهای آماده که چربی و قند بالایی دارند استفاده نکنید.

43-   اگر علاقه زیاد به مصرف آب میوه دارید آنرا با افزودن آب رقیق نمایید و یا آب را به میوه له شده اضافه کنید و به خاطر داشته باشید که نباید به آن شکر اضافه نمایید.

44-   هر روز شیر بدون چربی یا کم چربی بنوشید و ماست کم چربی یا بدون چربی مصرف کنید.

45-  هر روز مقدار کمی از این مواد را در برنامه روزانه بگنجانید.

46-   پوست مرغ دارای چربی زیاد است؛ قبل از پخت پوست آن را کامل جدا کنید.

47-   سعی کنید که گوشت را بدون افزودن چربی طبخ کنید.

48-   به جای سرخ کردن تخم مرغ، آن را با پوست آب پز کنید.

49-   برای طعم بخشیدن بیشتر به این مواد از آبغوره، آب لیمو، سس گوجه فرنگی و.. استفاده کنید.

50-   فرآورده های گوشتی نظیر سوسیس، کالباس و همبرگر دارای چربی زیادی هستند، بنابراین مصرف آنها را به حداقل برسانید.

51-   سعی کنید ماهی بیشتر مصرف کنید و به جای سرخ کردن ماهی، آن را بصورت آب پز، بخار پز و یا کبابی مصرف نمایید.

52-  نوشابه، شربت، مربا، شکر و عسل، آب نبات، شکلات به مقدار بسیار کم مصرف نمایید (تا حدامکان مصرف نکنید).

53-  سعی کنید غذاهای متنوع مصرف کنید تا مواد معدنی و ویتامین ها به مقدار کافی به بدنتان برسد.

54-   به اندازه کافی مواد نشاسته ای، سبزی ها و ماست و شیر مصرف کنید.

55-   روزانه از مواد پروتئینی نیز استفاده نمایید.

56-   مواد غذایی که روزانه مصرف می کنید به 3 وعده اصلی و 3 میان وعده تقسیم نمایید.

57-  غذا خوردن منظم در تنظیم میزان قند خون اثر زیادی دارد به خصوص اگر قرص یا انسولین مصرف می کنید.

58-  گنجاندن سبزی ها و میوه ها به مقدار کافی در غذای روزانه را فراموش نکنید.

59-  به هنگام طبخ غذا از نمک کمتری استفاده کنید و سعی نمایید که پس از پخت، نمک به غذا اضافه نکنید.

60-  از گیاهان معطر و ادویه های فاقد نمک برای طعم دادن به غذا استفاده کنید.

61-  از غذاهای کنسرو شده که در طی فرآیندهای صنایع غذایی نمک به آنها افزوده می شود کمتر استفاده کنید.

62-  به هنگام مصرف روغن، هیچ گاه روغن را در ظرف سرازیر نکنید.

63-   روزانه 6-8 لیوان مایعات بدون شیرینی بخورید.

منبع سایت دکتر ابوالفضل بمانی

[ چهارشنبه ٢ آذر ۱۳٩٠ ] [ ۱:٤۸ ‎ب.ظ ] [ شهربانو ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

سلام و درود فراوان به همه ی دوستان شهربانو به شهر سلامتی خوش آمدید...قصد دارم در این وبلاگ از همه ی فرمول های طبیعی برای لاغری و غذاهای سالمی که باخیال آسوده میشه استفاده کرد بنویسم قصد دارم از راه های سالم تر زیستن در این دنیای پر هیاهو بنویسم... از نعمت های فراوونی بنویسم که همیشه بهترین نوعشون در اختیارمون هست اما متاسفانه به علت ندونستن اهمیت موضوع بدترین نوعش رو استفاده می کنیم و دردسرهای فراوونی اتظارمون رو می کشن... امیدوارم از مطالب این وبلاگ استفاده کنید.
امکانات وب



بازی آنلاین




بنیاد خیریه مهر نور, بنر حمایتی,بنر خیریه,بنر مهر نور

بانك اهداكنندگان سلولهای بنیادی ایران