شهربانو
بانوی شهر زیبا و پر رمز و راز طبیعت و سلامتی...
قالب وبلاگ
نويسندگان

سلام به دوستان خوب شهربانو

از پیلاتس چه می دانید؟!

کنترولوژی عبارت است از ایجاد هماهنگی کامل بین جسم ، ذهن و روح .

افراد ابتدا از طریق کنترولوژی به شیوه هدفمند ، کنترل کامل جسم خود را در دست می گیرند و سپس از راه تکرار کامل حرکات آن به شیوه تدریجی ولی پیشرفت کننده به یک نوع هماهنگی طبیعی دست پیدا می کنند.
 
کنترولوژی باعث پرورش هماهنگ اجزای بدن می شود ، حالتها و حرکات نادرست بدن را اصلاح می کند، نیروی حیات را به بدن باز می گرداند و توان ذهنی را افزایش می دهد


انسانها تقریبا در دوران کودکی از نعمت رشد طبیعی و متعارف جسمانی برخوردارند اما با شروع دوران بلوغ ، جسم افت کرده و شانه ها خمیده می شوند، عضلات شل و آویزان شده و نیروی حیاتی بشدت رو به تحلیل می رود .
بدون شک این قضیه امری فراگیر و طبیعی است. انجام حرکات ورزشی کنترولوژی و رعایت دستورالعملهای آن پرورش جسمانی را به ایده آل نزدیک می کند .
علم کنترولوژی اختیار کامل جسم را توسط مغز در دست می گیرد. یعنی عضلات بدن از اراده فرد فرمان ببرند .

کسانی که کنترولوژی را برای اولین بار تجربه می کنند احساس می کنند سرحال آمده و بعد از سالهای ذهن آنان از خواب بیدار شده است.

نام این ورزش در ابتدا توسط ژوزف پیلاتس علم کنترل بدن نام گذاری شده بود که پس از مرگ وی بدلیل احترام و حفظ یاد و خاطره او توسط بازماندگانش به نام پیلاتس متداول شد.
سیستم ورزشی است که در سال 1920 توسط ژوزف پیلاتس پایه گذاری گردید روش تمرینی پیلاتس متشکل از ورزشهایی است که تمرکز روی پیشرفت انعطاف و قدرت در تمام اندامهای بدن دارد بدون اینکه عضلات را حجیم کند یا آنها را از بین ببرد.
 
این روش تمرینی از حرکات کنترل شده ای تشکیل شده که بین بدن و مغز هارمونی فیزیکی ایجاد کرده و توانایی بدن افراد را در هر سن بالا می برد از فواید این ورزش:

- بالا بردن و تقویت سیستم ایمنی بدن

 


- بالا بردن تمامی قوای بدن در جهت اینکه فکر و ذهن را از افکار منفی آزاد سازد بر خلاف یوگا بدن در حال حرکت می باشد.

 - کاهش دهنده دردهای مهره ای و کمر

 - ایجاد کشیدگی در ظاهر اندام

 - بوجود آوردنده شکل ظاهری بهتر اندام

 - شکم صاف و کمر باریک

 - پیشرفت انعطاف و تعادل

 - افزایش قابلیت تحرک مفاصل

 - حجیم کردن فضای ریه و بالا بردن قابلیت تنفس و تقویت

سیستم قلبی عروقی

  



- بالا بردن دامنه حرکتی مفاصل و عضلات

 - از بین بردن درصد احتمالی جراحات و آسیب پذیری

 

علاوه بر این کسانی که ورزش پیلاتس را انجام می دهند خواب بهتر عصبانیت کمتر استرس و خستگی کمتر خواهند داشت.

 


از آنجا که این روش تمرینی در وضعیتهای ایستاده نشسته و خوابیده بدون طی مسافت و پرش و جهش انجام می گیرد آسیبهای ناشی از صدمات مفصلی را کاهش می دهد زیرا حرکات ورزشی در دامنه های حرکتی در سه وضعیت فوق با اجرای تنفس های عمیق و انقباظهای عضلانی انجام می گیرد.

چرا پیلاتس به چنین پدیده موفقیت آمیزی تبدیل شده است؟
 

بسیار ساده ، گفتار صادقانه پیلاتس و اینکه این ورزش بسیار عالی عمل می کند و به تمام وعده های خود عمل می کند . افراد در هر وضعیتی که باشند، ورزشکار حرفه ای یا تازه کار، خانمهای خانه دار یا آقایان کارمند و پر مشغله اگر ورزش پیلاتس را آغاز کنند اطمینان می دهیم که نتیجه مثبت آن را خواهند دید .

با شروع پیلاتس می توان قدم به قدم تغییر ظاهر ،اجرای صحیح حرکات ، بدن جدید و بهتر ، متوازن، صاف و کشیده ، بلند تر ، باریکتر و انعطاف پذیر تر با یک قدرت پنهانی ساخت .

منبع : بانک اطلاعات ورزشهای رزمی

دوستان نازنین شهربانو

پیشنهاد می کنم حتما این ورزش رو انجام بدین وتاثیر خیلی خوب اون رو به چشم ببینید

شرکت در کلاس هم الزامی نیست می تونید سی دی های آموزشی رو تهیه کنید و هر روز سر ساعت معینی ورزش کنید

و اما توصیه های طلایی پلاتس که فقط در سایت شهربانو موجود است:چشمک

1- به هیچ عنوان با شکم  گرسنه ورزش نکنید

2- برای صبحانه تخم مرغ میل کنید

3- بهترین زمان ورزش 40 دقیقه بعد از صبحانه ی کامل است

4- بعد از پلاتس یک لیوان شیر + یک لیوان آبمیوه ی تازه یا یک لیوان میوه ی خرد شده

برای حفاظت از ماهیچه ها میل کنید

5- بعد از پلاتس بادام و فندق هم بخورید ولی هرگز چیز شیرین میل نفرمایید.

با آرزوی تنی سالم و لبی خندان برای همه ی دوستان شهربانو

[ یکشنبه ٢٤ مهر ۱۳٩٠ ] [ ٩:٥٧ ‎ق.ظ ] [ شهربانو ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

سلام و درود فراوان به همه ی دوستان شهربانو به شهر سلامتی خوش آمدید...قصد دارم در این وبلاگ از همه ی فرمول های طبیعی برای لاغری و غذاهای سالمی که باخیال آسوده میشه استفاده کرد بنویسم قصد دارم از راه های سالم تر زیستن در این دنیای پر هیاهو بنویسم... از نعمت های فراوونی بنویسم که همیشه بهترین نوعشون در اختیارمون هست اما متاسفانه به علت ندونستن اهمیت موضوع بدترین نوعش رو استفاده می کنیم و دردسرهای فراوونی اتظارمون رو می کشن... امیدوارم از مطالب این وبلاگ استفاده کنید.
امکانات وب



بازی آنلاین




بنیاد خیریه مهر نور, بنر حمایتی,بنر خیریه,بنر مهر نور

بانك اهداكنندگان سلولهای بنیادی ایران